Remunerarea colaboratorilor și a salariaților săi

Remunerarea colaboratorilor externi și stimularea salariaților lor este un element important în orice strategie comercială. 

Atunci când nu sunt corect implementate, astfel de politici comerciale pot duce la reclasificarea venitului plătit colaboratorului în venituri asimilate salariului, implicit la un cost fiscal și comercial crescut. Totodată, stimularea salariaților colaboratorilor prin diverse stimulente plătite în bani sau în natură, reduceri de prețuri, tratatii și alte avantaje poate duce la obligația plătitorului de a reține și vira taxele salariale. 

Chiar dacă prezintă propriile sale provocări, implementarea unei politici de remunerare a colaboratorilor externi se bazează pe aceleași fundamente ca implementarea unei politici de remunerare a salariaților și pornește de la organizație, contextul de afaceri și strategia de dezvoltare. Succesul acesteia depinde de existența unui consens între părțile implicate și, la fel de important, de gestionarea adecvată și la timp a riscurilor fiscale, în timp ce eficiența sa pe termen lung este dependentă de audituri și controale periodice.